23 February 2009

WARNA

WARNA DAN ELEMEN ALAM

Apabila seseorang ibu melahirkan bayi lelaki, banyak hadiah yang diterima berwarna biru muda. Manakala apabila bayi perempuan dilahirkan, warna merah jambu atau pink menggelilingi persekitarannya daripada baju, botol susu,dan sebagainya. Begitu juga dengan kehidupan orang dewasa.

Ada orang yang beranggapan konsep warna cuma tanggapan dan ciptaan manusia semata-mata. Tanggapan tersebut sebenarnya kurang tepat. Konsep warna dalam kehidupan harian memberi makna dan hakikat tertentu. Semua unsur mempunyai warna tersendiri. Kejadian manusia dan alam adalah kejadian yang sama. Apa sahaja yang terkandung di dalam alam semesta sebenarnya juga terkandung di dalam tubuh manusia. Terdapat begitu banyak analogi di dalam alam semesta yang mempunyai persamaan dengan tubuh manusia. Pelangi di langit sebenarnya adalah mewakili warna aura bagi tubuh manusia. Aura mempunyai hubungan jelas dengan tubuh manusia. Warna dan bentuk aura yang terhasil sebenarnya mewakili keadaan individu itu sendiri.

Alam dan segala sesuatu sekiranya tanpa warna amat membosankan dan hidup seperti tidak bermakna. Begitu juga tubuh manusia dalaman dan luaran yang mempunyai getaran yang berfrekuensi yang bersamaan dengan warna-warna yang diketahui.

bersambung.........

http://warnadiri.blogspot.com
http://www.cvtherapy.com.my
http://www.rawatankesihatan.com/

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
 

gergento@gmail.com